#WvdM 2024: Campagnepagina algemeen

Image
Media zijn de hele dag om ons heen. Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat worden we omringd door schermen, luidsprekers en andere apparaten die onze aandacht vragen. Dat is niet zonder effecten. Media kunnen prikkelen, in beweging brengen, je aan het denken zetten, je verbinden met anderen en zorgen voor ontspanning. Maar ze zijn ook een bron van onrust, kunnen verslavend werken en op termijn zelfs psychische klachten veroorzaken.
Foto bij artikel over online sociale normen. Twee jonge mensen lachen om wat ze zien op smartphone
Image

Hoe fijn is het als jouw mediagebruik je helpt je lekker te voelen? Je hebt meer grip op je schermgebruik en op je dag. Je kunt de beste keuzes maken voor jou en zoveel mogelijk van media genieten en profiteren. Helemaal stoppen met digitale schermen is moeilijk en bovendien helemaal niet nodig. Als je af en toe bewust keuzes maakt die helpen gezonder om te gaan met je scherm, dan ben je al beter bezig. De Week van de Mediawijsheid gaat daarom over gezonder schermgebruik met als resultaat dat jij je lekkerder voelt. Hoe deel jij je schermtijd zo in, dat jij je er goed en gezond bij voelt?


De Week van de Mediawijsheid vindt plaats van 8 t/m 15 november


Image
De voorbereidingen voor de Week van de Mediawijsheid 2024 zijn officieel begonnen met de digitale kick-off van 27 juni. Meer weten over het thema, de campagne en hoe je kan bijdragen?

> Lees het verslag
LVB sociale media online

Bekijk in de agenda


Op NetwerkMediawijsheid.nl vind je de Save the Date van de #WvdM, in onze contentkalender. Deel het evenement binnen je netwerk en zet 'm op je agenda!

> Ga naar de agenda
Image

Zo draag je bij


Wil je met jouw organisatie meedenken over het thema en/of iemand van Netwerk Mediawijsheid spreken? Je bereikt ons via het infopunt.

> Stuur een bericht
Image

Digitalebalans.nl


Wil je meer weten over het thema? Op digitalebalans.nl vind je onder andere informatie over het Digitale Balansmodel en de zelftest.

> Kijk op Digitalebalans.nl
Image

Zorg

Werk je direct of indirect in de zorg en wil je graag bijdragen aan de #WvdM?

Onderwijs

Werk je direct of indirect in het onderwijs en wil je graag bijdragen aan de #WvdM?

Bibliotheken

Werk je direct of indirect in de bibliotheek en wil je graag bijdragen aan de #WvdM?

Cultuur

Werk je in de kunst- en cultuursector en wil je graag bijdragen aan de #WvdM?

Buurtwerk

Ben je direct of indirect werkzaam in buurtwerk en wil je graag bijdragen aan de #WvdM?

Foto bij artikel over online sociale normen. Twee jonge mensen lachen om wat ze zien op smartphone

Wil je met jouw organisatie bijdragen aan de #WvdM? In aanloop naar de campagne delen we op deze pagina tips en inspiratie per werkveld. Hieraan bijdragen? Deel je materiaal alvast via de link hier onder.


> Laat het weten

Image

Organiseert jouw organisatie ook een activiteit die zich richt op
mediawijsheid tijdens de campagneperiode?
Meld 'm aan voor de interactieve kaart en kijk wat er bij jou in de buurt te doen is.

> Meld hier je activiteit aan